Projekt pn. „Zduńska Wola aktywuje – promocja gospodarcza regionu”, na który Miasto otrzymało dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020 skończył się wraz z końcem 2017 roku.
Projekt realizowany był w ramach Działanie II.2 Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Poddziałanie II.2.2 Promocja gospodarcza regionu. Umowa podpsana została 17 maja 2016 roku.
Projekt polegał na realizacji działań obejmujących promocję zarówno Miasta Zduńska Wola jako miejsca sprzyjającego przedsiębiorcom, jak i terenów inwestycyjnych, w tym Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego, ale przede wszystkim przedsiębiorców, również na arenie międzynarodowej.
Pozostałe cele projektu:
– silniejsza identyfikacja przedsiębiorców z terenu Zduńskiej Woli, jako dobrej marki a tym samym poprawa wizerunku miasta, jako wspierającego lokalny biznes;
– promocję przedsiębiorców,
– zwiększenie wiedzy o ofercie firm ze Zduńskiej Woli,
– lepsza rozpoznawalność miasta, regionu, firm, pozytywne asocjacje, przez mieszkańców Europy, Polski,
– rozwój sieci kontaktów i współpracy np. formie powiązań kooperacyjnych, klastrów,
– zwiększenie poziomu handlu zagranicznego przedsiębiorców ze szczególnym uwzględnieniem regionalnych specjalizacji,
– wzrost eksportu i zdobywanie nowych rynków zbytu,
– nawiązywanie kontaktów z partnerami zagranicznymi,
– pozyskiwanie informacji na temat rynków zagranicznych.
Zrealizowano wszystkie ujęte we wniosku o dofinansowanie zadania:
- opracowanie programu promocji gospodarczej;
- utworzenie systemu informacji gospodarczej (aktualizowana na bieżąco strona internetowa www.aktywuje.zdunskawola.pl, baza lokalnych przedsiębiorców, baza terenów inwestycyjnych);
- udział w targach i wydarzeniach międzynarodowych promujących tereny inwestycyjne:
Targi Trans Poland 2016 (8-10 listopada 2016 roku);
Targi Investate Poland 2017 (21-23 kwietnia 2017 roku);
Targi Expo Real 2017 w Monachium (4-6 października 2017 roku);
- organizacja wizyty studyjnej – spotkanie dziennikarzy z przedstawicielami zduńskowolskich firm;
- organizacja Międzynarodowego Forum Gospodarczego w Zduńskiej Woli w terminie 8-9 czerwca 2017 roku;
- realizacja kampanii promocyjnej w mediach oraz za pomocą narzędzi informacyjno – promocyjnych:
- miesięczna kampania billboardowa (cztery lokalizacje przy trasach szybkiego ruchu: okolice Łodzi, Wrocławia, Warszawy i Poznania);
- 8 ogłoszeń w dwóch ogólnopolskich miesięcznikach gospodarczych Manager i My Company Polska;
- foldery promocyjne, poradnik inwestora oraz katalog terenów inwestycyjnych;
- film promocyjny;
- roll-upy, ścianka;
- sześć spotkań z przedsiębiorcami.